Nieuws

Chris Woerts moet nieuwe shirtsponsor binnen hengelen

Chris Woerts moet nieuwe shirtsponsor binnen hengelen

Chris Woerts, voormalig commercieel directeur van Feyenoord en het Engelse Sunderland, zoekt voor FC Twente een nieuwe hoofd- en shirtsponsor. De Rotterdammer werkt op projectbasis voor de 'vijfsterrenclub'.

"In principe zet FC Twente zichzelf in de markt, want alles valt of staat met de sportieve prestaties", zegt Woerts in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Maar belangrijk is om een propositie te maken waarmee de club zich onderscheidt. Kijk, iedereen kan een logo op een shirt plakken, maar bedrijven kijken vooral in deze tijden naar wat ze terugkrijgen voor het bedrag dat ze investeren."


Chris Woerts is lovend over de commerciële kracht van FC Twente. "Het is een neutrale club, die niet gelijk een tegenpartij heeft of een vijandbeeld oproept. Het is de meest fascinerende club van het land met een positief imago, financieel gezond en in sociaal-maatschappelijke zin verankerd in de regio. Verder heeft de club een groot internationaal netwerk en relaties met veel clubs over de hele wereld. Er is ook heel veel kennis in huis op velerlei in terrein, dat is een voordeel in gesprekken met potentiële partijen."

De Tukkers zijn niet per se op zoek naar een lokale sponsor, er wordt overal gezocht. "In de regio zijn bedrijven die in aanmerking komen, in het westen van het land, maar ook in het buitenland moet er interesse zijn. In Duitsland zullen ook bedrijven zitten waarvoor FC Twente interessant is. In Engeland idem dito. Contacten genoeg."

Voetbalprimeur

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties