1 aprilgrap leidt tot sponsordeal met FC Twente
Wat begon als een grap, heeft uiteindelijk tot een sponsordeal geleid tussen FC Twente en het Bornse bedrijf Douanedocument. Vorig jaar besloot oprichter Erik Holland een 1 aprilgrap uit te halen door zijn bedrijf op LinkedIn aan te kondigen als de nieuwe hoofdsponsor van FC Twente (zie aankondiging onder het bericht). Op dat moment was nog niet bekend dat Elektramat het stokje over zou nemen van Pure Energie. Hoofdsponsor werden ze niet, maar Douanedocument is tegenwoordig wel als sponsor te zien op de LED-boarding.
"FC Twente had op dat moment nog geen nieuwe hoofdsponsor en dat hebben wij gebruikt om op 1 april op LinkedIn te melden dat wij daarvoor een meerjarig contract hadden getekend", blikt Holland terug op de clubwebsite. "Twente kon dat best waarderen, maar we konden er uiteraard niet meer omheen dan ook daadwerkelijk iets met sponsoring te doen. We hebben voor de nieuwe LED-boarding reclame gekozen."
Holland is zelf al jaren supporter van FC Twente en heeft met een groep vrienden als meer dan 20 jaar een jaarkaart in Vak-P. Dat maakt het sponsorschap natuurlijk extra bijzonder. "Voor ons is FC Twente echt een avondje of middagje uit. Doordeweekse vroege wedstrijden vinden we wat minder interessant, zeker ’s winters. Maar altijd gaan we met het treintje. Want ook dan, bij weer en wind, staan we er wel."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties