Grolsch nieuwe hoofdsponsor van FC Twente? Het kan, maar er zijn strikte voorwaarden
FC Twente moet op zoek naar een nieuwe hoofd- en shirtsponsor. De huidige hoofdsponsor Elektramat heeft besloten het partnerschap met FC Twente een andere invulling te geven. Onder de supporters circuleren al veel namen van grote (Twentse) bedrijven, waaronder Grolsch, de huidige naamgever van het stadion. In hoeverre is het haalbaar om een biermerk als hoofd- en shirtsponsor te strikken?
Het was ooit verboden voor clubs om zich te laten sponsoren door biermerken. Dat is niet meer zo, maar er zijn een aantal strikte eisen verbonden aan sponsoring van biermerken:
- Het moet onmiskenbaar duidelijk zijn dat het om de alcoholvrije variant gaat;
- Reclame mag niet specifiek op minderjarigen gericht zijn;
- Publiek mag niet voor meer dan 25 procent uit personen onder de 18 jaar bestaan;
- Minderjarige sporters mogen niet actief worden ingezet in het kader van aanprijzing van alcoholhoudende drank;
- Er mag geen reclame voor alcoholvrije varianten van alcoholhoudende drank worden gemaakt op TikTok.
Grolsch zou dus hoofdsponsor van FC Twente kunnen worden, maar dan wel onder een naam als 'Grolsch 0.0'. Daarnaast zitten er nog wel wat haken en ogen aan met betrekking tot het adverteren. Grolsch is de huidige naamgever van het stadion en het is dan ook de vraag of het bedrijf oren heeft naar het hoofd- en shirtsponsorschap van FC Twente. Onmogelijk is het echter niet.
Opinie: Zou jij Grolsch graag als hoofdsponsor van FC Twente zien, of kan de club beter gaan voor een ander bedrijf? Laat het weten in de reacties.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties