Ten Hag dolblij met komst Weghorst: "Normaal gesproken onhaalbaar"
Wout Weghorst is speler van FC Twente. Na maanden van speculaties heeft de 33-jarige spits nu transfervrij de overstap naar de Tukkers gemaakt. Weghorst heeft bij FC Twente zijn handtekening gezet onder een tweejarig contract. Technisch directeur Erik ten Hag liet onlangs al blijken dat hij Weghorst graag naar FC Twente zag komen en is dan ook dolblij dat de transfer nu rond is.
"We zijn er enorm trots op dat Wout Weghorst voor FC Twente gaat voetballen. Wie is dat nou niet als een spits van Oranje met meer dan vijftig interlands naar je club komt. Deze transfer is voor ons een buitenkans. Hij is een op-en-top prof en hét voorbeeld van wat je allemaal kunt bereiken als voetballer wanneer je er alles voor over hebt. Een speler met zo’n indrukwekkende staat van dienst is normaal onhaalbaar voor FC Twente", zegt Ten Hag op de clubwebsite.
"Hij heeft altijd laten zien een enorme wilskracht en drive te hebben en hij barst van ambitie. Wout wil als jongen uit de regio heel graag iets moois neerzetten met FC Twente. We zijn ervan overtuigd dat hij een belangrijk aandeel gaat hebben in toekomstige successen van FC Twente. Wout gaat ons iets extra’s brengen", besluit Ten Hag.
Onlangs buitenlandse interesse kiest Weghorst nu toch voor een transfer naar de club waar hij als kind op de tribune stond. Daarmee heeft hij clubs als SL Benfica, Real Betis en Celta de Vigo afgewezen. Hij was twee seizoenen geleden ook al dicht bij een overstap naar de Tukkers, maar koos destijds voor een overstap naar Ajax. Dit is niet geworden wat hij ervan had verwacht, en nu mag hij bij FC Twente laten zien wat hij kan. Hij heeft eerder al eens laten weten dat het nog een droom van hem is om met FC Twente landskampioen te worden.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties