FC Twente Nieuws

Jupiler League krijgt andere hoofdsponsor: "We zien vooral nieuwe kansen"

Jupiler League krijgt andere hoofdsponsor: "We zien vooral nieuwe kansen"

Met ingang van volgend seizoen stopt bierproducent Jupiler als naamgever en hoofdsponsor van de eerste divisie. Op 1 januari 2018 loopt het contract tussen beide partijen af, na een dienstverband van twaalf seizoenen. Volgens de CED (Coöperatie Eerste Divisie, red.) ontstaan hierdoor nieuwe kansen voor een andere sponsorstrategie.

[google]"Uiteraard is het jammer dat we er geen dertiende seizoen aan vast plakken, maar we zien ook vooral nieuwe kansen", laat CED-directeur Mark Boele weten op de officiële website van de Jupiler League. "Onze competitie staat voor ontwikkeling en toegankelijkheid. Onze kracht ligt in feit dat we een landelijke uitstraling hebben als tweede grootste sportcompetitie van Nederland, maar met onze clubs zijn we vooral ook sterk in de regio."

De nieuwe strategie moet meer de focus leggen op maatschappelijke en regionale relevantie. "Samen met een nieuwe partner kunnen we daarmee een stap zetten om onze rol in de maatschappij nog meer invulling te geven en proactief maatschappelijke groepen te betrekken bij onze clubs, onze competitie en bij onze nieuwe partner", vervolgt Boele. "Die maatschappij zit in onze stadions. Daarmee bieden we échte waarde voor partners en gaan we verder dan alleen exposure. Via ons kunnen ze inhoud geven aan hun eigen merk en doelstellingen", besluit hij.

[ligatus]

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties