Eerste elftal

Van der Kraan stuurt Scholten op grote missie: "Dat hebben we nog niet helemaal in orde"

Van der Kraan stuurt Scholten op grote missie: "Dat hebben we nog niet helemaal in orde"

Het is nog maar vijf jaar geleden dat FC Twente uitkwam in de Keuken Kampioen Divisie. Nu ziet de wereld er een stuk rooskleuriger uit voor de club, die voor het derde seizoen op rij op weg is naar plaatsing voor een Europese competitie. Echter zijn er nog grote stappen te maken bij FC Twente wat betreft de financiën. Oud-algemeen directeur Paul van der Kraan heeft het weleens over 'het verstevigen van het fundament'.

Bij het verstevigen van het fundament hoort onder andere de bouw van het nieuwe trainingscomplex. "Dat is een van de dingen, maar er zijn wel meer dingen die ik daarbij bedoel", zegt Van der Kraan bij 1Twente Voetbaltijd. "Een heleboel processen moeten sterker worden, die moeten minder van toeval afhankelijk zijn. Wij hebben hele grote stappen gezet in relatief korte tijd. Dan wil je dat het een hecht en stevig fundament is waar je op bouwt."

"Sommige dingen zijn sneller gegaan. Als je overpresteert, want dat doen we in mijn ogen, dan betekent dat dat je je fundament nog niet helemaal in orde hebt. Daar ligt een hele mooie uitdaging voor Dominique (Scholten, red.), om dat fundament sterker te maken. Dan is het geen overpresteren meer, maar presteren op het niveau waarop je zit."

René Wagenaar haakt in. "Het succes versnelt natuurlijk wel. Er is qua sponsoring bijna niks meer bij te krijgen, de boxen zijn vol, de kaarten zijn uitverkocht, de LED-boarding, het is allemaal vol. Tijdens de wedstrijd zie je op het scorebord alle bedrijven allemaal al staan. Ik denk dat elke supporter straks nog een sponsor op krijgt, dat je daarnaar toegaat, want het is hot", zegt Wagenaar sarcastisch.

Hoe moet FC Twente dit aanpakken? Van der Kraan gaat verder. "Je moet kijken hoe je je sponsorpiramide kan versterken, hoe je daar op een manier mee omgaat dat je iedereen wel blijft zien. Je moet niet zeggen: de kleinere bedrijven vinden we niet meer interessant. Dat is wel degelijk heel interessant. Je moet ook niet vergeten waar we vandaan komen. Al die kleine bedrijven hebben ons door dik en dun gesteund. Daar moet je naar blijven kijken, maar je moet wel zorgen dat je nieuwe mogelijkheden krijgt om verder uit te breiden", besluit Van der Kraan.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties