FC Twente Nieuws

DONE DEAL: FC Twente strikt nieuwe mouwsponsor na wegvallen TOTO

dominique scholten grolsch veste portret

FC Twente heeft een nieuwe sponsor weten te strikken voor op het nieuwe shirt. Nadat eerder GGM Gastro werd gepresenteerd als hoofdsponsor en Taurus verlengde als mouwsponsor, waren er nog twee plekken over. Door het faillissement van twee van de drie onderdelen van ThermoSolutions is de plek op de rug vrijgekomen. Ook TOTO verdween als mouwsponsor omdat clubs zich niet meer in mogen laten met gokbedrijven als sponsor. Voor deze plek heeft FC Twente inmiddels een nieuwe partij gevonden.

"met GGM Gastro hebben we deze week mogen verwelkomen als nieuwe hoofdsponsor van FC Twente. De naam GGM Gastro siert de komende twee jaar ons shirt. De Duitse onderneming met Twentse roots was de laatste jaren als stersponsor al zeer betrokken bij FC Twente. Dat onze samenwerking uitgroeit tot een hoofdsponsorschap vinden we heel bijzonder en mooi. We kijken uit naar deze vernieuwde samenwerking. Daarnaast gaan we later vandaag een nieuwe mouwsponsor presenteren." De naam van de nieuwe mouwsponsor houdt algemeen directeur Dominique Scholten dus nog even voor zich.

Tonnen per jaar
TOTO was sinds 2020 zichtbaar op de mouw van het shirt van FC Twente en betaalde daarvoor volgens ingewijden jaarlijks een bedrag tussen de 200.000 en 300.000 euro. De samenwerking liep meerdere seizoenen en richtte zich niet alleen op zichtbaarheid, maar ook op maatschappelijke initiatieven zoals het project ‘Rugdekking’, waarin verantwoord speelgedrag centraal stond. Door de nieuwe regelgeving moesten beide partijen de samenwerking beëindigen. Wat de nieuwe sponsor gaat betalen voor de plek op de mouw is nog onbekend.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties