FC Twente Nieuws

Drie unieke bierglazen ter ere van 60-jarig noaberschap FC Twente en Grolsch

grolsch-glazen-barry-Pirovano-2025

FC Twente en Grolsch zijn al 60 jaar aan elkaar verbonden. Om dit te vieren heeft kunstenaar Barry Pirovano de opdracht gekregen om drie unieke bierglazen te maken, elk met een iconisch shirt uit de clubgeschiedenis. De glazen zijn vanaf deze week te verkrijgen bij de aankoop van een krat Grolsch bij deelnemende supermarkten en slijterijen. Let op: de voorraad is beperkt en OP=OP.

Ook is er een speciale video gemaakt om het jubileum te vieren. "Het is geen gelikte commercial, maar een verhaal dat je raakt, over waar je vandaan komt, over samen ergens voor staan, over noaberschap in plaats van samenwerking. De beelden ademen trots en herkenning en laten zien dat deze band niet tijdelijk is, maar diepgeworteld", aldus de lezing van Grolsch Marketing Director Susan den Boer.

Wit-groen-zwart fusieshirt
Een eerbetoon aan het moment waarop FC Twente werd geboren, voortgekomen uit de fusie van Sportclub Enschede en Enschedese Boys. De kleuren zwart en groen komen samen op wit: een symbool van oorsprong.

Hartman-shirt uit de jaren 80
Een cultklassieker onder de supporters. Simpel van ontwerp, groots in betekenis. Dit shirt staat voor de rauwe clubliefde van een tijd waarin stijl nog in eenvoud zat.

Het kampioensshirt van 2009-2010
Het seizoen waarin FC Twente voor het eerst in de clubgeschiedenis landskampioen werd. Dat ene rode shirt werd het symbool van een droom die werkelijkheid werd.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties