Hilgers ook op tweede training nergens te bekennen: FC Twente-supporters reageren woedend
Mees Hilgers is om onbekende reden alweer niet op komen dagen bij de training van FC Twente. De Indonesische international had namelijk gewoon aanwezig moeten zijn, tot grote onvrede bij de clubleiding. Omdat de centrale verdediger zijn aflopende contract vergat op te zeggen, blijft hij nog een extra seizoen onder dezelfde voorwaarden verbonden aan FC Twente.
Sinds de zomer van 2025 hebben de club en speler gedoe met elkaar. Omdat Hilgers zijn aflopende contract niet wilde verlengen, werd hij door zowel Joseph Oosting als John van den Brom niet meer opgesteld. In de herfst scheurde de verdediger zijn kruisband af, waardoor hij maanden uit de roulatie lag, maar wel bij FC Twente mocht revalideren. Omdat het contract van Hilgers nog doorloopt tot medio 2027, kan de Enschedese club nog een transfersom voor hem vragen bij interesse. Zijn marktwaarde wordt geschat op drie miljoen euro.
De ongeoorloofde afwezigheid van Hilgers leidt ook tot onvrede onder de supporters van FC Twente. Op sociale media klinkt stevige kritiek op de situatie rondom de verdediger, waarbij de toon weinig ruimte laat voor nuance. "Hilgers, een FC Twente onwaardige speler. Hoeft wat mij betreft nooit meer in de Grolsch Veste te komen. Wegwezen!", klinkt het. "Per direct het contract verscheuren” en “Gauw afscheid van nemen en jaar ziektegeld terug eisen", schrijven andere supporters.
Zaakwaarnemer
"Hopelijk is de boete hoger dan het salaris, dan houden we toch nog iets aan hem over!", schrijft een supporter, terwijl een ander niks heel laat van de verdediger: "Wat een kneus die Hilgers. Mannetje dacht ook dat hij onze beste centrale verdediger was, maar onze Stav Lemkin is honderd keer zo goed. Misselijkmakend ventje." De roep om vertrek klinkt op meerdere manieren door, onder meer in korte, veelzeggende reacties als "Vöt dr met!" en "Rot een keer op met deze ongelooflijke kneus. Hoop dat hij snel wegrott bij een andere club."
Tot slot pleit een supporter voor actie vanuit het kamp van FC Twente. "Dit is werkweigering, dan moet FC Twente maatregelen nemen,” klinkt het, terwijl een andere supporter concludeert: "Zie nou wat voor een zooitje die Mohammed Sinouh ervan maakt. Wat een waardeloze zakkenwasser!", fileert een supporter de zaakwaarnemer van Hilgers.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties