FC Twente Nieuws

FC Twente wil nieuwe hoofdsponsor binden voor vijf jaar

FC Twente wil nieuwe hoofdsponsor binden voor vijf jaar

FC Twente heeft komend seizoen niet Pure Energie, maar een andere naam op de voorkant van het shirt staan. De energiemaatschappij heeft aangegeven het aflopende contract niet te gaan verlengen. De boodschap is vroegtijdig doorgegeven zodat de club ruim de tijd heeft om een geschikte opvolger te vinden. Eén van de mensen die zich bezig houdt met sponsoren is manager commerciële zaken Marco Behrens.

"Eigenlijk alles wat geld oplevert valt in mijn portefeuille. Dat doe ik met een team van ongeveer 12 mensen", zo vertelt hij in gesprek met premium partner Twepa. "Als groeiende club vind ik het heel leuk dat we alles weer in eigen beheer hebben. We hebben de meeste kennis, we moeten dat zelf kunnen. Ik zorg er bijvoorbeeld voor dat de ledboarding is gevuld, dat de skyboxen verhuurd zijn en dat er sponsoren zijn voor de virtual carpets (uitingen geprojecteerd naast het doel, red.).

FC Twente is weer terug in de subtop van Nederland en dat maakt de club momenteel extra interessant voor sponsoren. "We zitten momenteel zo in de lift dat grotere sponsoren zich daarvoor zelf bij ons melden. Voor ons is het sportief gezien een goed moment dat we in deze tijd weer een nieuwe hoofdsponsor kunnen zoeken."

Waar kijkt de club naar bij de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor? "We bekijken met een potentiële sponsor goed wat de KPI’s (kritieke prestatie-indicator, red.) zijn, wat de verwachtingen zijn, wat voor exposure we gaan inzetten. Wat spreken we af? Voordat zo’n contract van A tot Z rond is ben je zo een half jaar verder."

De samenwerking met Pure Energie duurde zeven jaar. Ook met de nieuwe hoofdsponsor mikt de club op een langdurige overeenkomst. "We hebben bewust gezegd dat we de tijd nemen en dat we ons, met de sociaal maatschappelijke rol in de regio, willen verbinden aan een partij die echt bij ons past. Als we nu een nieuwe hoofdsponsor vinden, willen we ons daar ook aan verbinden voor 5 jaar. Met commitment en een goed gevoel bij elkaar. Iets dat past bij ons DNA. Daar ligt de uitdaging voor de komende periode", besluit Behrens het onderwerp.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties