Wedstrijdverslag

Samenvatting FC Utrecht - FC Twente seizoen 2022-2023 (1-0)

FC Twente ging zondagmiddag op bezoek in de Galgenwaard, waar het uitduel tegen FC Utrecht op het programma stond. Wegens een boycot waren er geen uitsupporters aanwezig bij de wedstrijd. FC Twente was veel beter, maar wist weer eens niet te scoren in een uitwedstrijd. FC Utrecht deed dat wel. Eindstand: 1-0.

FC Twente was de eerste helft veel beter. Het wist zelfs tweemaal te scoren, maar goals van Brenet en Steijn werden afgekeurd wegens buitenspel. FC Twente kreeg nog meer grote kansen, maar wist verder niet te scoren. De Tukkers kwamen zelfs nog bijna 1-0 achter na een bizar moment met scheidsrechter Higler. De arbiter liep Misidjan in de weg, waarna FC Utrecht er met één dieptepass helemaal door was. Pleguezuelo voorkwam echter dat Douvikas kon scoren. De ruststand was 0-0.

Tweede helft

In de 67e minuut leek FC Twente op voorsprong te komen door een doelpunt van Van Wolfswinkel. In aanloop naar het doelpunt stond de spits echter buitenspel: de derde afgekeurde goal. Deze was discutabel, want je kunt je afvragen of er na niet een nieuwe aanval ontstond toen Viergever de bal met een sliding probeerde uit te verdedigen.

Even later werd het 1-0 voor FC Utrecht dankzij een doelpunt van Sander van der Streek, die de bal van buiten de zestien laag in de hoek schoot. In de 76e minuut kwamen Sadílek en Ugalde er nog in, maar ook zij konden de achterstand niet meer goed maken. Het eindigde in 1-0, waardoor FC Twente de vijfde plaats kwijt is geraakt aan Sparta Rotterdam. Vanavond kan AZ ook nog eens meer afstand doen van de Tukkers. Volgende week speelt FC Twente in eigen huis tegen Sparta. Deze wedstrijd wordt op zondag 23 april om 12:15 uur gespeeld in De Grolsch Veste.

Opstelling FC Twente

Unnerstall; Brenet, Pleguezuelo, Pröpper, Smal; Zerrouki, Vlap (76' Sadílek), Steijn (76' Ugalde); Cerny, Van Wolfswinkel, Misidjan

Poll

Had de goal in de tweede helft afgekeurd mogen worden?

Samenvatting FC Utrecht - FC Twente seizoen 2022-2023 (1-0)

Plaats reactie

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties