FC Twente Nieuws

Driessen richt zich op FC Twente in Hilgers-soap: "Moeten niet stoer blijven doen"

valentijn driessen telegraaf microfoon camera

Er is de laatste dagen veel te doen om Mees Hilgers. Hij zou zich niet afgemeld hebben bij de eerste training van FC Twente en toch afwezig zijn geweest, evenals nog wat trainingen daarna. Op internet verscheen wel dat hij bezig was met trainen in Amsterdam, met Ajax-speler Kian Fitz-Jim en Girona-speler Donny van de Beek. Dit deed hij in een Feyenoord-shirt en dit zette kwaad bloed bij veel supporters. Ook is het contract van Hilgers verlengd, omdat hij en zijn zaakwaarnemer waren vergeten het contract voor de deadline op te zetten.

Dat is niet zo slim", reageert Valentijn Driessen in de podcast Kick-Off van De Telegraaf. "Die jongen zat al in een heel moeilijk parket, dan lijkt het me wel handig dat je de regels weet en op tijd zo'n contract opzegt. Nu heeft hij automatisch zijn contract verlengd en zit hij nog een jaar vast aan Twente, terwijl hij al niet wilde bijtekenen..."

Vorige zomer stond hij op het punt om naar het Franse Stade Brest te vertrekken, maar deze transfer ging niet door, omdat de medische keuring nog moest plaatsvinden terwijl de Franse transfermarkt al gesloten was. Omdat hij destijds al een vertrekwens had uitgesproken, ging FC Twente ervan uit dat hij zou vertrekken. Dit gebeurde niet, en hij wilde ook niet verlengen. Daardoor zou FC Twente het risico lopen hem transfervrij de deur uit te laten lopen. Streuer zette hem daarom buiten de wedstrijdselectie.

'Niet stoer doen'

"Hij had een Feyenoord-shirtje aan", haakt Jeroen Kapteijns in over de beelden die op internet rondgingen van Hilgers. "Er was eerder belangstelling van Feyenoord; daar was hij graag naartoe gegaan. Dat ging niet door. Maar het viel niet zo goed bij de supporters van FC Twente." Driessen: "Zowel voor Twente als die jongen is het verschrikkelijk dat hij nu al een heel jaar niet kan voetballen. Het moet niet zo zijn dat Twente nu heel stoer blijft doen, ondanks die fout van die Sinouh. Dat ze zeggen: we laten je nog een jaar in de wachtkamer zitten. Dat zou natuurlijk treurig zijn." Lees hieronder meer over de situatie van Hilgers bij FC Twente.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties