FC Twente Nieuws

Van den Brom geeft deze academiespelers kans tijdens eerste training FC Twente

benjamin-nagel-oefenwedstrijd-fc-twente-motherwell-fc-2025-2026

FC Twente is maandag begonnen aan de voorbereiding op het seizoen 2026-2027. De selectie van trainer John van den Brom onderging in de ochtend allerlei medische testen, waarna de eerste training om 16:00 op het programma stond. Drie spelers uit de academie hebben zich vandaag bij de eerste selectie gevoegd.

Benjamin Nagel en Jip Meilink sluiten aan vanuit de jeugd, dat meldt Leon ten Voorde van de Tubantia. Voor Nagel is het al het derde seizoen op rij dat hij aansluit tijdens de voorbereiding. De achttienjarige middenvelder wist de afgelopen jaren nog niet dusdanig te overtuigen om officiële speelminuten te maken in de hoofdmacht. Afgelopen seizoen maakte hij zijn minuten vooral in de Onder 21. Voor Meilink is het de eerste keer dat hij mag aansluiten bij de eerste selectie. De achttienjarige verdediger speelde de afgelopen twee jaar in de Onder 19.

Daarnaast zijn ook Björn Titulaer en Nigel Groenewald te zien op de beelden die de club deelt op sociale media. Titulaer sloot vorig seizoen ook al aan bij de voorbereiding en speelde al meerdere oefenwedstrijden voor de Tukkers. Afgelopen seizoen speelde hij zijn wedstrijden voornamelijk in de Onder 19. Groenewald tekende in maart een meerjarig contract bij FC Twente en maakte afgelopen seizoen al zijn debuut tegen SC Heerenveen (5-0).

Aanwinst Aske Adelgaard zal zich vandaag voor het eerst bij de selectie van de Tukkers voegen. Stav Lemkin en Kristian Hlynsson kwamen onlangs nog uit voor hun nationale ploeg en sluiten daarom later aan. Daarnaast ontbreekt ook Alec van Hoorenbeeck. De 27-jarige Belg zou bezig zijn met een transfer en lijkt de club deze zomer te gaan verlaten.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties