Pijnlijk signaal voor Panneflek na gefaald seizoen bij RKC en FC Twente
FC Twente is inmiddels weer begonnen met de voorbereiding op het seizoen 2026-2027. Dat doet de club een stuk eerder dan gebruikelijk, want de Tukkers spelen op 23 juli al het eerste officiële duel van het seizoen. Dan zal de winnaar van het tweeluik tussen Ferencváros en FK Vojvodina op bezoek komen in de Grolsch Veste.
Erik ten Hag zit niet stil bij de Enschedese club. Hij wist het contract van Ruud Nijstad al te verlengen en ook Benjamin Nagel staat op het punt een nieuwe overeenkomst te tekenen. Daarnaast strikte hij Aske Adelgaard en is Krzystof Kurowski nog onderweg. De komst van de Poolse linksachter is nog niet officieel door de club bevestigd, maar trainer John van den Brom kon al wel bevestigen dat de 19-jarige een nieuwe versterking van FC Twente zal worden.
Ook op het gebied van uitgaande transfers loopt het lekker bij de Tukkers. Mats Rots werd voor een recordbedrag verkocht en ook Bas Kuipers en Alec van Hoorenbeeck zijn dicht bij een transfer. De linksback is op weg naar Sparta, terwijl de Belgische centrumverdediger naar Hajduk Split gaat verkassen. Naast Juliën Mesbahi geldt ook voor Owen Panneflek een pijnlijk scenario. Beide spelers mogen aansluiten bij de Onder 21. Dat meldt Leon ten Voorde van Tubantia. De spelers uit de eigen jeugdopleiding hebben allebei een contract, maar komen niet meer in de plannen van Ten Hag en Van den Brom voor.
Gefaalde huurperiode
Waar Mesbahi al wel drie optredens voor FC Twente achter zijn naam heeft staan, staat de teller bij Panneflek nog op nul. Beiden werden afgelopen seizoen verhuurd. De centrale verdediger aan FC Emmen en de aanvaller aan RKC. Panneflek werd vroegtijdig teruggehaald, vanwege een geringe kans op speeltijd. Beide spelers wisten niet te overtuigen in de Keuken Kampioen Divisie en trainden daarom de afgelopen dagen niet mee bij het eerste elftal van FC Twente.
Panneflek werd geboren in Borne en daar zette hij ook zijn eerste stappen op een voetbalveld, bij BVV Borne. Van BVV Borne maakte Panneflek de stap naar ATC’65 in Hengelo. In 2016 verruilde Panneflek ATC’65 voor FC Twente. Hij was toen elf jaar en sindsdien heeft hij de hele jeugdopleiding van FC Twente doorlopen. Inmiddels heeft de aanvaller te horen gekregen dat hij definitief uit mag kijken naar een nieuwe club. Onder andere FC Emmen zou gebruik willen maken van de ontstane situatie. Voorlopig mag hij echter aansluiten bij de Onder 21. De 19-jarige aanvaller heeft een contract tot medio 2027. De club heeft nog een optie om deze met een jaar te verlengen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties